MANAJEMEN PRIVASI DI NEW MEDIA (Studi Kasus Pengguna Facebook Pada Pegawai Negeri Sipil)
Abstract
Abstract
This study aims to (1) describe and analyze messages in a production activities inf facebook and (2) to express and analyze factors, why would he do that (maintenaneprivacy or uncover) information. The result of this research, show that in conducting management privacy as in wrote online with the native of identity and not his/her real name, use photos yourself, a photograph with couples in such a case and a photograph of with family. In addition, a thing done is that by menas of writing the activities in facebook account that is performed alone without need some hel couples, for example manage their own for homemakers without assisted by their husband. In terms of a message, in expressive of, as kids learn to accompany, call the son of the streets and ate communal meals together and whichis again the parents can do to hospital although are working on or finish office work and rhetoric in doing persuasive through which aims to facebook account to lure others especially for us teammates for the 18 years old the number of civil servants get mutation work in order to be morepatient and remain trustful or responsible for jobs provide.
Keywords: Privacy Management, New Media, Message
Abstrak
Penelitian ini bertujuan (1) untuk mendeskripsikan dan menganalisis pesan-pesan yang di produksi dalam aktivitas di facebook dan (2) untuk mengungkapkan dan menganalisis faktor-faktor mengapa dia melakukan itu (menjaga privasi atau mengungkap informasi). Hasil penelitian menunjukkan bahwa dalam melakukan manajemen privasi seperti dalam menuliskan identitas online dengan nama asli dan nama samaran, menggunakan foto diri sendiri, foto bersama pasangan (suami isteri) dan foto bersama keluarga. Selain itu, hal yang dilakukan ialah dengan cara menuliskan berbagai aktivitas di akun facebook yang dilakukan sendiri tanpa memerlukan bantuan pasangan, misalnya mengurus rumah sendiri bagi ibu rumah tangga tanpa dibantu oleh suami. Dari segi pesan, secara ekspresif, seperti menemani anak belajar, mengajak anak jalan-jalan dan makan bersama serta menjaga anak yang lagi sakit walaupun sedang mengerjakan atau menyelesaikan pekerjaan kantor dan secara retorika dalam melakukan persuasif melalui akun facebook yang bertujuan untuk membujuk orang lain khususnya bagi rekan-rekan pegawai yang mendapatkan mutasi pekerjaan agar bisa lebih bersabar dan tetap amanah atau bertanggung jawab dengan pekerjaan yang diberikan.
Kata kunci: Manajemen Privasi, New Media, Pesan